Şems


                










Yıldızlar vahaya hayran,

Deli gökler...

İki arada buluştu gönül erleri ,

Dua etti,yaklaştırana kılsın Allah seni,

Mahcup meczup;amin ,dedi...



Hayallerim bir sabah silindi

Umduğum rüya ,gördüğüm değil

Ey saki hayat hep yalnızlık mı ,hayır değil

Onu seven şarkılar yankılanıyor ,şehrin duvarlarında

Fırtına kopuyor boğazda,şehir atıyor içindekileri...

Eskiye rağbette duygular ,aynı yerde kavruluyor,

Belki birgün bir yıldız yine gözlerimden içeri akar...

Ajandaların verakları ,karalama yakarışlar defalarca ağlamışlıklar,

Gidene inat ,dizeler kalan...

Sense orda burda başka şehirlerin arzularında , Roma ,Sofya...

Dur dedi ;Kahin

İçimi dolduran karanlık yıkıldı ,

Kapıları kapattılar, seni almadılar

Ben ağladım ve Roma yandı!

Bakamadım ardına ,aklımın ipleri kaçtı

Hayalimde ki tek var olan gerçekle ,düş arasında ,

Bir çocuk gözlerimden içeri baktı, o gözler beni sana attı ,

Yok oldum...



Karanlıkta sıyrılan kalbimin perdeleri açık orada şarşırtıcıbir huzur var,

Önümde köleler ,özgürlük satıyor ,

Ruhum bedeni ile kendini sakatlıyor

Sürgün devam ediyor ,almıyorlar kapılardan içeri,

Ayrılıklara sokuldum sessiz bir çığlıkta gülüşünü duydum,

Parça parça onlara tutundum ,yok oldum!..



Şeyh ‘i konuşuyor;

Beden gibi değil bir yere mana vermek bir şeyi sevmek önemlidir ,tasavvufu yaşatıp 400 sene önce ölen bir insanın şimdi kabrine bir sürü insan gelip gidiyorsa bu bedeni bir olay değildir,bu onun ‘Kanından çıkmışbir kılıçtır’...

Sen hiç aşık oldunmu diyor yok diyorum ,olmadım ,susuyor

Yağmur başlıyor,hava öyle demiyor ,ne zaman bir yanık aşıkın içi acısa yağar bu yağmur, diyor..

Köpeğimi ver diyorum ,onu tenha bir yere çekip geleceğim,

Şeyh buna gülümsüyor veriyor ,merhamet güzeldir diyor,

Bir sufi geliyor ,şeyhini rüyasında görmüş ;

Efendim ,sizi cehennemde gördüm,üzülüyorum diyor,

Şeyh’i biz o Rüyayı kırk yıldır görüyoruz evladım , sen kulluğuna devam et ,diyor

Bir başka gün cennette gördüğünü söylüyor ..Bunları boşver yine aynen kulluğuna devam et ,buyuruyor...

İnsandaki ,bedenin ateşi ve hava çok yoğunlaşırsa ruhda ki toprak ve su yok olur,

İnsan bedenini geri çekecek ki Ruhda ki hava ve su ortaya çıksın ,Muhabbet ve aşk çıksın...

İman edenlerin Allah’a sevgisi çok güçlüdür ,Eşeddü^Aşk’ın manasıdır insan o aşk a erdiği zaman itaatı,ibadeti, herşeyi kolaylaşır,

Cezbe ve sulük eğitimi...Peygamber Efen. (s.a.s.) me Ruhu soruyorlar; susuyor ,bir süre bekliyor ve İsra suresi geliyor, Allah ,De ki; Ruh rabbinin emrindedir,size ancak çok az bir bilgi verilmiştir buyuruyor.

Mücdeler olsun o kimseye ki ;’Aklını kumanda nefsini esir etmiştir,yazıklar olsun o kimseye ki Nefsinin esirliği aklını Mağlup etmiştir...

Fenafahtu fihi’’;Mevlana ,Aşk ı sürekli kendi elektiriğini kendi üreten bir jenenatöre benzetiyor o jenenatör ise kalptir,akıl bir yere kadar yön verir elektiriği veren kalptir..

Sen çekilince aradan kalır seni yaradan!...Göğsü geniş bir insanın (kalbi) sadrıda geniş olur ,göğsü dar olan bir insanın da yanında durmak zor olur,Seyrü sülük bir gün tamamlanır ve aslına döner , gaflette gereki gaflet tamamı ile söndürülürse ardından daha büyük sapıklık gelir ,Rabbini unuttu isen hemen hatırla buyurulur ,örneğin Hanzala r.a....





 Açıklamalar:

Aşk;Arapçada kelime manası sarmaşıktır,yanıp sönen birşey değildir ,bütün vücüdu saran bir durumdur..

Eşeddü hubben lillah ,Bakara 65. Ayet

İnsan daki toprak;sabır,alçak göönüllülük,atalet,tembellik,

Su;temizlik,iffet,utanma

Toprak safhaları;

Yapışkan çamur;sadakat,bağlılık,istikamet,bağlılık,inat

Müdafa ettiğinden vazgeçmeme

Havada kurumuş çamurdan yansıyan

Hava:hareketlilik,döneklik,vefasızlık,yıkıcılık,

Şekillenmiş balçık;terbiye edilebilme özelliği,iyi şekilede kötü şekilede

Ateşte pişmiş çamurdan yansıyan;

Ateş;kibir, gurur,kıskançlık,isyan,alçaltma,haset,






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tezhip

Tezhip dersleri 2-3.

Kroyçer Sonat Hayatın ve Ahlâkın Terennüm Edilemeyen Senfonisi