Başarının Mutlak Formulü

Merhabalar Arkadaşlar,


Bugün eski bir ajandamı atmak için son bir kez kontrol etmek istedim. Nerede, ne zaman ve ne için yazdığımı anımsayamadığım aşağıdaki not elime geçti.


Sizlerle paylaşmak isterim.


Başarının Mutlak Formulü:


1. Aşama: Hedef belirleyin


    a) Kısa vadeli hedefler: 1-2 ay
    b) Orta vadeli hedefler: 1-2 yıl
    c) Uzun vadeli hedefler: 10-20 yıl


Hedef çok kolay ulaşılabilecek kadar yakın; asla ulaşılamayacak kadar uzak olmamalıdır. Yapabileceğinizi düşündüğünüz şeyin %25'i hedeftir. 


2. Aşama: Eyleme geçin


3. Aşama: Neden - Sonuç ilişkisini inceleyin.


4. Aşama: 


Yaptığınız eylem, sizi istediğiniz hedefe ulaştırıncaya kadar davranışlarınızı değiştirebilme esnekliğine sahip olmalısın. 


BAŞARI TAMAMEN ŞANSA BAĞLIDIR; İNANMAZSANIZ BAŞARISIZ OLANLARA SORUN. 


Yıl: 2005



Eksik olan şey ise bence  5. aşama ve tüm aşamalar için geçerli İNAT ETMEK.Hedefinize ulaşmak için çaba göstermek gerekir ve tabi ki inat etmek gerekir. 




Söz sizde.Yorumlarınızı bekliyorum.





Yorumlar

Adsız dedi ki…
Bir tane de ben ekliyeyim.6.Aşama;O işi beceremeyenler sizin o işi beceremeyeceğinizi söylerler sürekli.Buna inanırsanız,ilk beş aşamayı yapmanıza gerek yoktu...

Güzel yazı.
(Bende eski notlarına baktığımda neden,niçin yazdım diye düşünürüm.O zamanlar o kadar iyi yazan birinin,neden şimdiye kadar bir kaç kitap yazmadı diyorum.Cevabım ise 6.Aşama)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tezhip

Tezhip dersleri 2-3.

Kroyçer Sonat Hayatın ve Ahlâkın Terennüm Edilemeyen Senfonisi